Followers

Sunday, March 27, 2011

ORANG yg bertopeng...

Assalammualaikum kepada semua,
Orang yang bertopeng,
Kadang-kadang baik, kadang-kadang tidak..
Macam mana dengan orang yang bertopeng nie,
Kita boleh cakap dia nie cam,
Marah kita , nasihat kita,
Tapi asal nya, diri nya tidak sempurna,
contoh,
Benda yang wajib tak boleh tunai kan, 
kenapa perlu cakap engkau tu betul, 
padahal engkau lagi teruk pada aku...
Jadi hidup kita x perlu jadi seperti orang yang bertopeng,
Jujur la diri sendiri...
Jgn sakiti hati orang lain...
Aku pun tidak sempurna...
Jadi jgn rasa engkau tu sempurna...

Salam...

Friday, March 25, 2011

Keindahan sebuah ciptaan

Kala hijau menjelma tiba,
Saat kicauan unggas berlagu riang,
Saat awan putih berarak lembut
menghiasi langit biru-Mu,
Terbentang luas meliputi bumi,
Bak kopiah menutupi kepala,
Di sini,
Kuhayati,
Kuselami,
Kuteliti,
Setiap hasil
coretan pena yang tidak cukup
digambarkan dengan pena berdakwat laut,
Hanya Kau Maha Pencipta,
Seluruh alam.

Tuesday, March 22, 2011

BETUL KE 1929 ada handphone??



Salam semua, aku hari tak review apa2 pun, cuma kali menarik.
Aku tgok semalam Youtube...
Pastu ada satu video nie review pasal time travel...
Mula2 nya memang la x caya kan...
Tapi Korang tak pelik ker, macam mana zaman tu leh ada handphone , sedangkan masa tu line telephone pun susah nak ada....

Tu sebab aku nk korang yang baca blog aku nie beri pendapat...
Boleh beri sebarang komen2..


video

Saturday, March 19, 2011

Bila Negara kita nampak bodoh.....




Bila kita nampak picture nie apa yang anda rasa , lawak  atau geram..
Bila kita tengok kebodohan BERITA HARIAN...
DI lukiskan oleh ZOY,
nampak kebodohan negara kita ...
Apa tindakan kerajaan atas hal ini...
Bukan kah kita lihat bencana yang di hadapi oleh rakyat Jepun,
Kita perlu simpati dan hulurkan bantuan,
BUkan cara membuat lawak atas perbuatan cam nie...
Kalau ada orang macam nie...
Memang malu la, atas kebodohan orang ini....

Wednesday, March 16, 2011

Perjalanan Best.....Nak JUMPA MB SELANGOR



Dengan berpayungnya baju KPM, aku dan member aku khai bergerak mencari sponser.
HUH, 




Orang yang aku target, YAB, Shukur. ADUN Kawasan Kuang,
Dia memang seorang yang pemurah dan baik hati,
Sebab tu la aku memilih dia.
Nak masuk jer pejabat dia, Baru selangkah, tiba-tiba,
Ada plak orang meminta tolong,
"bang, leh tolong tolak van saya x?"
Aku pun ckp OK. 
Sian dia....
Pastu masuk ja pejabat, YAB Shukur, PA dia cakap , dia x ada..
KEcewa rasa...
Ingatkan dia ada , dengan harapan nk la dia sponser....
Mungkin x ada rezeki aku kot...
Banyak gak kedai kami pergi pastu,
Zakat pun pegi, Tapi x dapat....



Pastu aku dapat idea, nk gi shah alam ,
Nak MB Selangor,
Pastu call la mmber aku nie, 
nk di jadi kan citer,
abah dia ada la contact dato khalid,
pastu khalid yg lain lak,
Haji Khalid,
paham2 bila silap, 
cover line la...
Jumapa jer la,
Oke la, 
pas abis,
AKu pun gerak jumpa MBSA punya banggunan ,
owh ,
penat beb,
nk cari pun sesat,
paham2 la,
budak baru...
Bila kepenatan, 


"NIE PIC baru lepas turun pejabat MB"...



Cari2 punya cari,
Akhir nya dapat jugak cari banggunan tan sri khalid,
tingkat 21 oit,
penat,
banyak prosider,

Esok la aku akan dapat nya...
Insyaalah...
nie citer aku masa cuti sem...
salam....

Sunday, March 6, 2011

Untuk Selama Ini

Untuk selama ini, aku berhajat untuk cari wanita yg baik hati, boleh jaga hati aku dan keluarga, pastu sayang aku sepenuhnya cam aku sayang dia..

Ini mukadimah la. Cantek tak..ehehehe...

Memang betul, semua lelaki ada ciri2 yang tertentu dalam hidup meraka, sama dengan perempuan jugak, nk jugak ciri yg baek dalam hidup mereka...

Nak yg hensem, kacak, bijak , pandai dan macam2 la.. Tu la ciri2 perempuan nak...

Tapi bagaimana dengan lelaki yg tak hensem, ala kadar, sederhana, tak bijak sangat pun, nk ker perempuan nak..Mesti yang nk , tpi peratus yg nak tu sedikit ja...

Bukan aku nak cakap la, nie sekadar pendapat. Dia memilih dengan luaran dan tak memilih dengan hati mereka. Kadang2 pilihan  mereka memang tak betul, lepas tu mula nak salahkan lelaki. Lelaki nie jahat la, buas, binatang, nk puaskan nafsu sendiri. Tapi macam mana pilihan pertama mereka. Kenapa mereka tidak memilih dengan tepat. Cuma lihat pada mata kasar..


Bukan aku nak cakap apa la, cuma nak nasihat kepada kaum perempuan di luar, buat pemilihan pasangan bukan perkara yang main2, nie menentukan masa depan, kalau maruah tercemar, siapa yg malu..


Tempuk dada , tanya selera...


Dari penulis blog..


salam..

...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

............