Followers

Saturday, March 3, 2012

CALON SUAMI DAN ISTERI YANG DI IDAMKAN DAN DI INGINI.


Salam kepada semua,
apa khabar semua.
Calon2..
Baru2 nie aku tgok filem ketika cinta bertasbih.
Aku teringin nak ada isteri cam tu.
Aku terpikir corak pemilihan orang kita tu tak tepat dan tak betul.

Ini kata2 orang yang bijak:

Aku teringin nak jadi suami kepada seseorang wanita.
Calon yang aku ingin kan.
Isteri yang solehah.
Taat kepada kedua-dua ibubapa.
Taat kepada Allah SWT.
Cukup solat nya.
Tutup aurat.
Kepada semua lelaki mesti nak calon2 isteri yg solehah , muslimah.

Kepada perempuan,

Mesti nak calon suami dia yang beriman,
boleh bagi tunjuk ajar tentang agama,
hormat orang tua,
tidak tinggal solat.
Taat kepada agama Allah iaitu islam.
Tutup aurat.

Pemilihan kurang bijak dan stupid la:
Tetapi pemilihan kita semakin hari semakin hilang calon2 sebegini,
yang diingin kan hensem, cantik , seksi, pandai berkata-kata,
comel, dan sebagainya.
Hanya paras rupa dan nafsu semata2.


Walhal, calon2 nie tak tahan lama pun.
Hidup tidak dirahmati.
Calon pemilihan isteri dan suami haruslah tepat dan bagus.
Fikir2kan dan renung2 kan.


SALAM DARI penulis blog.

1 comment:

  1. aku rasa nie entry terbaik pernah ko buat...
    gud Job my fren

    ReplyDelete

...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

............