Followers

Monday, April 27, 2015

DEWI REMAJA 2015 LAHIR ARTIS IQ RENDAH


Salam Kepada semua pembaca.
Negara di kejutkan dengan kenyataan Dua orang peserta Dewi Remaja 2015 yang tidak tahu mengenai GST .Dua peserta iaitu Mawar dan Kate didalam rancangan Realiti yang ala-ala ratu cantik Malaysia ni di temu ramah dengan pengacara hiburan.

Bila di Tanya kan pasal GST, lagak pandai dan di jawab GST dapat membantu rakyat , dan di tanyakan lagi, bagaimana pelaksanaan beliau , Mawar dan Kate tidak dapat jawab. Yang Lucunya , di tanyakan Maksud GST , Kedua-dua peserta tidak tahu menjawab. 

Yang aku pelik, macam mana korang ni tahu GST ni memberi kebaikan pada rakyat dan membangun Negara, sedang maksud GST pun korang tak tahu. Gelak besar aku tengok video ni..Ni lah satu faktor yang orang menyokong secara membabi buta sedangkan tidak tahu apa yang dia sokong.
Macam orang cakap, ‘beauty without brain’ .Kecantikan hanya sampingan, tapi IQ itu di tangga teratas. Bila jenis yang tak ambil peduli pasal isu semasa , ni jadi nya. Yang tahu ikut trend , nak famous cepat, tu makan dia , bukan popular jadi dewi remaja tapi dewi GST. 

Sedih bila tengok segelintir rakyat kita masih tidak peduli dengan isu semasa.
Patut la, bila orang berdemo , cakap menyusahkan orang, kerajaan dah bagi segalanya, Malaysia dah aman..Hakikatnya, orang memperjuangkan hak rakyat, untuk kesenangan masa hadapan. Tapi boleh lihat kan , ni contoh yang jelas tentang kebodohan yang berlaku.

Harap dua orang ni, dapat belajar apa yang terjadi dan ambik pengajaran.
Pertama, ambil tahu la isu semasa. Dua, kalau kita tidak tahu, mengaku sajalah kita tidak tahu, jangan hentam kromo saja…

Link interview Mawar dan Kate
(https://www.youtube.com/user/aftalentaesb/videos)

Salam rindu ..

Penulis Blog.

3 comments:

  1. Gambar kiri tu rasanya mawar rasyid , ish3 , tu la zaman sekarang , tak tahu asal usul bende dah pandai nilai baik buruk . Yang mana tak tahu apa itu gst tu sila ke http://aztazhr.blogspot.com/2015/03/sistem-gst-malaysia-tidak-telus.html

    ReplyDelete
  2. blogger dari perlis ye? masih aktif berblog lagi tak... sja nk cae jejak geng blogger perlis nie

    ReplyDelete

...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

............