Followers

Saturday, November 6, 2010

Wajah baru dan Azam baru

 
Hari berganti hari, sabar dan tidak menanti dengan pemergian ku dari Kolej ku. Memang tak sabar dengan kehidupan di Kolej ini. Memang betul pengalaman di kolej ini memang beharga bagi aku. Di kolej nie mengajar aku erti kehidupan di luar pada jagaan ibubapa kita.Biasa lah ada yang pahit dan ada pula yang manis. Dengan pengalaman yang ada, boleh la aku lanjutkan pelajaran aku di peringkat ijazah. Mulanya memang niat aku, bila dah habis belajar nak sambung kerja terus, padahal kelayakan diploma belum tentu dapat kerja yang oke utk menjamin masa depan. Biasa lah, rezeki tu terletak dari ALLAH s.w.t. Tetapi aku kena ada usaha untuk rezeki dan untuk menolong orang yang susah. Malah aku kena la juga memartabat agama islam sebagai agama yang berjaya di negara ini. Balik kepada usaha aku nie, biasa la aku nie nak la usaha menolong keluarga aku supaya senang di dunia dan di akhirat. Aku taknak la disebab aku malas, keturunan aku akan kutuk aku dimasa depan...Tak sabar nak sambung ijazah, nak tengok camne suasana belajar kat sana. Ada senior aku cakap, belajar diploma di Kolej aku nie susah daripada ijazah kat sana. Nak tahu gak situasi kat sana ye...hehee..GUD LUCK ANWAR...CAYOKKK

No comments:

Post a Comment

...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

............