Followers

Sunday, February 26, 2012

BAS BERUBAH MICROWAVE


Salam kepada semua.
Berita sedih, Pasukan Olimpik kita kalah dengan Jepun 4-0.
Walaupun kalah, Pasukan Malaysia try the best.
 Di harap pasukan kita akan maju kedepan.

Bas jadi microwave.
Pelikkan camne leh jadi.

Aku dan member aku balik dari Kuala Lumpur gerak ke Rawang.
Aku naik KTM( kereta api tanah melayu),


aku cadang nak naik bas.
Lama jugak aku tak naik bas.
Tunggu punya tunggu,
dalam sejam,
baru bas sampai..
Dengan hati yg riang,
masuk la aku dan member aku dalam bas.
Aku pun pelik asal tak gerak lagi bas nie.

Dah la panas terik, dalam pukul 4.
Hanya tuhan jer tahu duduk dalam bas yg kecik dan panas.
Dengan aku buat bising sebagai tanda protes.


Aku tunggu lagi sampai sejam.
Aku rasa dh dalam microwave.
Bapak panas.
dengan takde air-cord.
Aku seperti pizza dalam ketuhar.

Aku boleh rasa cam mana orang hari2 balik ngan bas.
Kenapa tak da orang complain?
Kenapa menteri ke, sultan tak rasa cam orang ramai rasa.
Cakap "satu malaysia, rakyat didahulukan" 

Takkan lah bila anak agung ke, anak sultan ke,
anak menteri ke,
baru nak ambik tindakkan.


Satu lagi nak banding dengan bas luar negara,
sperti LOndon ,UK.
Bas diorang ada jadual,
Bila sampai, dan datang dengan tepat waktu.
TAk de la orang tunggu cam orang bodoh.
 KALAU TAK caya , try la naik bas mini,metro ke..
 Sama jer...
Dah la bas buruk...
leh bahaya nyawa 

SALAM DARI PENULIS BLOG.

1 comment:

  1. Btol2..aku sokong 100%..org laen ptut wat "aduan rakyat"..bru org atasan tau..klu tukar bus Rapid lg bgus..bengang gler aku..damn !!

    ReplyDelete

...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

............